Onderzoek afgerond: erfelijke oorzaken van ALS
Onderzoekers in het UMC Utrecht onderzochten de nieuwe erfelijke oorzaken van ALS
Een nieuw jaar, een nieuw jasje. Het Spierfonds heeft sinds kort een nieuw logo. Ondanks deze verandering blijven we hetzelfde team met hetzelfde doel: door middel van wetenschappelijk onderzoek medicijnen en behandelingen ontwikkelen voor alle mensen met een spierziekte in Nederland.
Rolf Victorie, directeur fondsenwerving & communicatie vertelt: “Als sportliefhebber kan ik mij vinden in de uitspraak ‘never change a winning team’. Wanneer mijn favoriete team met een andere opstelling speelt, vraag ik mij af wat de achterliggende gedachte daarvan is. Waarom zou je een tactiek veranderen als de resultaten goed zijn? Maar ik begrijp het ook. Want het is belangrijk om kritisch naar jezelf te blijven kijken, ook als alles goed gaat. De afgelopen periode zijn we binnen het Prinses Beatrix Spierfonds hiermee aan de slag gegaan. Het Spierfonds bestaat al decennialang, en dan is het verstandig om zo nu en dan in de spiegel te kijken. Wat kan scherper, beter, frisser? Na gesprekken met medewerkers, collectanten, onderzoekers en donateurs kwamen we tot de conclusie dat onze kern staat als een huis: wij maken wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten mogelijk en dat zal nooit veranderen. Maar hoe wij onszelf laten zien aan de buitenwereld, daar konden we vernieuwing gebruiken.”
Rolf gaat verder: “We hebben ons daarom gebogen over ons logo en onze identiteit. En ik kan nu met trots het nieuwe logo van het Spierfonds presenteren. We hebben heel veel zin om vanaf begin 2024 Nederland kennis te laten maken met het nieuwe Spierfonds. We blijven hetzelfde team met hetzelfde doel, maar in een nieuw jasje. Ik kijk ernaar uit om het nieuwe jaar te beginnen met frisse energie en een fris, nieuw Spierfonds.”